tirsdag 13. september 2011

Tomatsuppe


Laget en deilig tomatsuppe i dag, utrolig enkel og veldig smakfull. Ikke tok det lang tid heller. Interessert? Les videre! 


Du trenger:


1 kg plommetomater
1 liter vann
3 buljongterninger
1 løk
ca. 2 ss fersk timian
ca. 2 ss fersk rosmarin
ca. 2 ss fersk basilikum
1 hvitløk uten fedd, eller ca. 2 fedd, uansett skal det være finhakket


I tillegg hadde jeg oppi noen pølsebiter jeg på forhånd hadde brunet litt, samt hardkokt egg. 


Begynn med å skjære tomatene i biter. Hell over krydderurtene, jeg hadde klippet dem opp, men det er egentlig ikke nødvendig siden jeg moste alt med stavmikseren etterpå. 



Brun finhakket løk og hvitløk. Kok opp vann og buljong. Legg brunet løk/hvitløk oppi buljongvannkjelen. Det gjelder selvsagt også tomater og krydder. Kok opp og la det stå på svak varme 20-30 minutter. Smak til med pepper og salt.  Egentlig tenkte jeg at jeg skulle ha i litt rømme til slutt, men det glemte jeg rett og slett bort. Det hadde sikkert vært godt, så jeg får prøve det til neste gang :) Klippet over litt oregano til slutt.




Til slutt, litt kveldssteming :) Ha en riktig fin kveld folkens!



7 kommentarer:

  1. Hei Camilla:)
    So kjekt at du vil vere med på give awayen min!Velkommen som følger også:)
    Kjempefin blogg du har.Gleder meg til å kike meg litt rundt her;)Den suppa ser nydeleg ut!!!Hadde vore spennande å prøve...

    Ønsker deg ei fin helg.
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  2. Du har en veldig fin blogg, så jeg gleder meg til å følge med videre! :) Takk for det, og suppa er veldig god, ganske mektig faktisk!

    Takk for det, god helg ønskes deg også!

    Klemklem

    SvarSlett
  3. Tusen takk for tipset ang. mandlene - det skal jeg prøve. :-))
    Ha en fin lørdag. Klem

    SvarSlett
  4. Hei :)
    Heimelaga supper er så godt!
    Det lagar eg også for tida..Både tomat og blomkålsuppe..God haustmat ♥

    Kjempe koselege bilder i bloggen din!

    Blir SÅ glad når eg kjem over boggar med mat innlegg :)

    Takk for slike fine ord frå deg ♥

    God søndag :)

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  5. Tror jeg må prøve blomkålsuppe en dag selv! :) Takk for veldig koselig hilsen!

    God søndag ønskes deg også!

    Klem tilbake :)

    SvarSlett
  6. Fristende god den så ut den suppa du:) La meg som følger for å finne tilbake:)

    SvarSlett
  7. Du får prøve den en dag :) Velkommen som følger! :) Ha en god søndag videre!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...