mandag 19. september 2011

En liten sniktitt!

Merker at det går ufattelig tregt å pakke opp de siste eskene med tingene fra leiligheten nå. Samtidig vet jeg at det venter noen skatter der. Som dette fatet jeg har lys på og kjøpte i Tunisia i fjor sommer. Det er et utrolig vakkert mønster i det, og han som solgte det sa det var håndlaget, men det vet man jo aldri... 


Soverommet må være mykt og behagelig. Litt røft og litt feminint, og jeg jobber med saken! Derfor blir dette bare en sniktitt. Har litt forskjellige planer, meeeen de er obviously ikke i boks enda, så det får bli mer senere. 



Som man kan se har den tidligere omtalte himmelsengen kommet på plass etter mye uffing fra min kjære. Blant annet har han sagt dette om den: den passer ikke, det er unødvendig, rommet blir mindre (jeg har til nød gått med på at det kan virke mindre...), han kommer til å rote seg bort inni der, han kommer til å tulle seg inn i gardinene, den er upraktisk og han liker den ikke. Det var som sagt blant de tingene han har sagt. Jeg på min side synes det ble riktig så fint, delikat og romantisk. Det siste er ikke han så opptatt av.... mannfolk as!


Ja, også mente han det var i overkant kreativt og mente det hadde vært fint om jeg ikke fortsatte denne kreativiten i altfor stor grad. Men nå har han kjøpt seg ny rallycrossbil og spurte meg om han fikk lov? Akkurat som om jeg egentlig hadde noe jeg skulle ha sagt der?? Taktisk som jeg var fikk jeg ihvertfall nevnet at, jada, greit du kan gjøre det, men da vil jeg ikke ha mer innblanding fra deg enn jeg selv spør om på interiørfronten. Så da får vi se da...  Enkelt og greit er dette gardinoppheng fra IKEA festet i taket (er vel egentlig meningen slikt skal festes i veggen...) det følger med wire, men den ble altfor kort til dette formålet. Heldigvis så er det typisk mannfolk å kjenne til hele vareutvalget til Biltema, så wire i passelig lengde ble innkjøpt der. Takk for det!


Telys, kubbelys, eller rett og slett stearinlys i alle mulige former og variasjoner får man rett og slett aldri nok av. Det blir jo god stemning også ser man bittelitt penere ut i dunkel belysning, 2-0 til stearinlys for stemningsskapende egenskap + forskjønning. Skal ta et bedre bilde av det flotte fatet en annen dag!


Dette vrange bildet bare nekter å oppføre seg. Det ligger riktig vei på pcen min, men er sterkt i mot å gjøre det samme her. Denne søte lille duken er et av mange loppisfunn, utrolig fint broderi på den og tykt fint stoff. Passer perfekt inn på soverommet mitt. Beklager at du må snu på hodet for å studere den, om du ville det da. 




Elsker min nye himmelseng! Ha en fin kveld folkens, i morgen skal jeg se om ikke jeg kan klare å få ut oppskrift på en deilig kake til dere! :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...