lørdag 12. januar 2013

Lørdagskos

Det beste med lørdag er når man har fri og kan sove til man våkner, uten bruk av vekkerklokke. Når man jobber som sykepleier og har jobbehelg hver tredje helg tror jeg man rett og slett setter mer pris på helgene, og det å ha fri. Ihvertfall gjør jeg det! Denne lørdagen har vært så fin. Våknet klokka ni (og la meg klokka ni i går kveld, så det ble ihvertfall nok timers søvn...), leste litt nyheter og venta på at K. skulle våkne. Så ble det litt småprating og opp med rullegardina for å se på det fine været. Emily ble også hentet og var en stk. overlykkelig Cocker Spaniel når hun fikk rulle rundt og boltre seg i senga vår.


Er så glad det går mot lysere tider nå og at mange fine dager med sol venter!



Å fotografere betyr å fange lys. Det er mange måter å gjøre nettopp det på. Her kan man for eksempel se at jeg har fanget lyset som skinner gjennom glasset på ulike måter, og som en ekstra bonus, eller evt. straff for manglende husmorskills har jeg også fanget en del støv her ser jeg.. jaja, hvem bryr seg? Snart vårrengjøring er det ikke? Ble ihvertfall ikke noen storstilt julevask her!



Frokost med egg og bacon og deilig te til. Pepperkakehuset lever enda, venter bare på at Sofie skal komme og knuse det!


Elsker orkideer, alle variasjonene i farger og mønster er rett og slett tiltalende. I tillegg finnes de jo i et utall variasjoner hva typer angår. Fant denne med prikker på Plantasjen i går, 2 for 200, kupp! Satte de i en litt stor potte sammen med en jeg hadde fra før. Den klarte jeg selvsagt å knekke blomsterstilken på, kløna!




Den gjorde seg forsåvidt godt i vase og da... Spent på hvor lenge den kommer til å leve der, i bare vann. 


K. gleda seg veldig til å reise på shopping i dag og prøvde etter beste evne å dra ut tida både med kaffedrikking og lesing av motorsportavisen. Men det ble shopping likevel. Vi trengte maling til å male gangen opp til å loftet. Grugleder meg til å begynne med det i morgen...


Mamma kom innom på lunsj når vi kom hjem igjen. Tzarek benytter anledningen til å speide nedover veien fra det utmerkede utkikkspunktet han har i sofaen!

Og for de som visste at vi egentlig skulle på hytta i helgen.. det frista ikke så veldig med hyttetur og skigåing i 20 minus, så vi ble hjemme. Gleder oss til besøk i kveld, hjemmelaget pizza på menyen! Fin lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...