torsdag 1. november 2012

Life is beautiful

Det er viktig å glede seg over de små tingene i livet. De blir akkurat så viktige og store som du gjør dem til. Det å ta seg tid til å sette pris på ting er nødvendig for at dagene ikke bare skal brukes opp bare for å brukes opp. Når noen gjør noe for å glede meg blir jeg utrolig glad for det og tenker at jeg må bli flinkere til å gjøre det samme mot andre. Sist jeg ble veldig glad var når vaskesettet jeg nevnte i forrige innlegg var kommet i hus. Jeg lovte bilder av det i går, men de kom ikke. Dårlig oppførsel. Beklager.


Ble mye finere nå, hva? Lurer på hvordan denne vaskekommoden så ut når den var ny? Kan tenke meg at den kanskje kan ha vært brun, litt sånn i samme stil som gamle konsollspeil, skjønner dere hva jeg mener?


Dette vaskesettet er i all sin enkelhet og rene hvite farge veldig fint. At det er gått noen skår av den og at det har noen sprekker er jo halve sjarmen. Det er jo nettopp det, og at det har vært i K. sin familie i mange år som gjør at det er så koselig å ha dette settet. 


Er så fine detaljer på denne vaskekommoden. Den er liksom litt mer forseggjort enn mange andre jeg har sett. 


Her troner de gamle fine tingene i ensom majestet. Og det er meningen. Må ikke la alt mulig slags krimskrams ta for mye oppmerksomhet. Sånn er det med livet også. Må ikke henge seg opp i så mange ubetydelige småsaker. Det tar oppmerksomhet og energi fra det å være tilstede, og å prøve å ha det best mulig til tross for alle tingene som kanskje ikke er så enkle. 


Her er forresten et bilde av den ubegripelig stygge gangen opp til loftsrommet. Den er i ferd med å bli finere. Taket har blitt hvitt og veggfargen er bestemt. Følg med!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...