fredag 21. september 2012

Melkeveien

Er mitt store prosjekt denne høsten og vinteren. Skulle gjerne ha tatt et skikkelig flott stjernebilde. Gjerne i kombinasjon med nordlys. Enda så øde Kongsberg egentlig er så er det faktisk ganske mye lysforurensning her. Og akkurat nå for tiden er det Notodden som ødelegger stemninga. Det må da kunne gå an å skru av litt (alle) lysene i en by, sånn for en kveld? Da hadde jeg nemlig fått fine bilder. Knutehytta er tross alt så langt ut i ødemarken (?) jeg tør bevege på egenhånd og der er det ikke helt optimalt med Notodden på den ene siden der hvor Melkeveien begynner å strekke seg over himmelen, og følger du den over på andre siden, ja, så har vi jo storbyen Kongsberg. Og for de som ikke har tenkt noe på det kan jeg vise dere et prakteksemplar av et eksempel:


Ikke helt hva man ønsker seg av et stjernebilde, hva? Det som ser ut som den flotteste solnedgangen er altså Notodden. Så jeg måtte rett og slett finne på noe annet. Ble ganske fornøyd med dette:


Eneste som er litt ugunstig med sånne bilder er at de hovedsakelig kan tas på høsten og vinteren. Og det blir ikke akkurat varmere utover... Jeg fryser allerede. Her har jeg tullet en genser rundt halsen som skjerf. Husk skjerf neste gang. Også er jeg ikke sur, men jeg må stå på samme sted i ett minutt. Hvis ikke blir det spøkelsesbilde, iiiik! Jaja, ha en god natt/dag videre dere :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...