onsdag 26. september 2012

Kveldsstemning

Jeg liker høsten så godt. Luften blir så frisk og klar og fargene så utrolig flotte. Gleder meg faktisk til det blir litt rim på bakken, for det er en fryd for øyet! Særlig hvis sola skinner og verden blir glitrende!

En annen ting med høsten er at det blir mørkt (for de som ikke visste det, haha), og det er jeg ikke så begeistret for, men det er stas med fyr på peisen og masse tente stearinlys. Overveide å fyre opp i peisen i dag faktisk, begynner å bli litt huskaldt. Fant ikke tennbriketter. Overdrevent regn førte til manglende interesse for å hente ved. Fyr på peisen ikke iverksatt. Derimot ble det fyra opp enn rekke telys, så det ble nesten julekveld i stua likevel. Telys produserer også en del varme uten at jeg vet riktig hvor mye, noen som vet?



Også liljer på bordet da... Liljer er mine yndlingsblomster, lukter godt og er særs fine!

Viktig å dra med seg litt følelse av sommer utover høsten.


Nyankommet lysekrone. K. er ikke så begeistret for den, jeg måtte kjøpe den selv hvis jeg på død og liv skulle ha den. Utrolig nok mente han, etter den kom opp, at den passet inn. 


Mot gangen. Mørkt i peisen. Legg merke til julestjerna fra i fjor som står oppå. Tror jaggu den kommer til å holde til jul i år og jeg. Hadde jeg aldri trodd. Som kjent fra tidligere har jeg ikke fingre i noensomhelst grønn nyanse. Mistenker plantene i huset for å ha en raskt progredierende evolusjon i form av å raskt venne seg til et liv i uholdbar tørke uten å ta nevneverdig skade av det. 



 Dårlig med telys i gangen, men jeg ville bare vise frem denne lampa. Pynter veldig opp i en ellers trist gang. Håper dere andre også har kosa dere inne i det regntunge høstværet som har vært her i dag, det har ihvertfall jeg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...