onsdag 27. juni 2012

Mesteparten av tapeten er av, puh!

Tror faktisk aldri jeg skal sette i gang med et sånt prosjekt igjen. Heldigvis for tålmodigheten og pågangsmotet mitt er nok tapeten og limet ganske gammelt slik at det løsner ganske lett noen steder. Det løsner til og med i ganske store flak. Andre steder derimot skulle man tror tapeten og limet er en del av selve veggen/taket. Møkkajobb! Enda mer håpløst kommer jeg nok til å synes at det blir når jeg skal fukte alle restene av tapet med svamp og vann for så å skrape det hele av, my god....


Dere får klare dere med flotte og ikke minst uklare mobilbildet i dag. Som man kan se er det utrolig nok sol i dag og det førte til en nær-hetetokt-opplevelse der oppe. Hadde selvsagt med mobilen, må jo tross alt kunne følge med på klokka! Poenget er at jeg gadd ikke å gå ned for å hente det andre litt mer anstendige kameraet :)

Hvis man legger godviljen til kan man se at det er antydning til lilla på venstre side (ja, litt flekkvis da), de lyse feltene over er rester av den nydelige tapeten vist i forrige innlegg. Midt på gulvet går det en stripe (her har det vært en vegg), og under restene av tapeten på høyre side i rommet er det en heslig gulbeige farge. Det har altså vært to rom her oppe. Stakkars de som har hatt rom her, det er egentlig bare midt i rommet og kanskje en halvmeter til hver side det går an å stå oppreist, så det må ha vært veldig stusselig når det var to rom!

En gledelig opplevelse i dag var når jeg fant ut at det stygge gulvbelegget (også vist i forrige innlegg) rett og slett lå løst oppå. Jeg rullet det selvsagt vekk og under åpenbarte det seg et slags tregulv! Herrrlig! Det kan jeg bare male hvitt, og vips, så er det ferdig! Nå skal jeg straks på seinvakt, men i morgen har jeg fri, og da regner jeg med å få gjort en del mer :) 

4 kommentarer:

  1. Slitsomt, men absolutt verdt det når det blir ferdig!!! Lykke til med resten av tapet-riving! Jeg pleier å sprute vann med sprayflaske, og bare skrape av tapeten med en stor sparkel. Går nesten lekende lett !!! Litt klissete er det, men, men...

    SvarSlett
  2. Ja, tror det blir bra her altså, men er veldig spent på resultatet! :) Takk for det, trenger absolutt lykkeønskninger og takk for tips! Prøver svampen først siden jeg har kjøpt den, men om det ikke blir bra skal jeg spraye. Regner med det blir en del kliss ja..

    SvarSlett
  3. Dette blir spennande å fylgje med på :)
    Var no litt stilig den mønstertapeten da;)

    Tusen ♥ takk for slike fine ord frå deg!

    Ynskjer deg ein strålande torsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja... jo, jeg tenkte litt på å kanskje beholde den, men den ble litt mye! I tillegg var den begynt løsne i kantene, så det var nok best å få den av.

      Takk i like måte! :) Her skinner solen og det håper jeg den gjør alle andre steder også!

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...