torsdag 28. juni 2012

Et stort skritt videre! :)

ENDELIG! All tapet er borte! Det tok jaggu noen timer... Takk til Hilde for tips om bruk av sprayflaske til vann. Fikk anbefalt svamp og vann på Fargerike, og det fungerte egentlig veldig bra det altså. Fryktelig slitsomt da, med skråtak på begge sider og ugunstig arbeidsstilling. Sto rett og slett i fare for utvikle en massiv biceps/triceps. Hadde på forhånd bestemt meg for å prøve både svamp og sprayflaske for å se hva som var best, men gikk over til sprayflaske når jeg hadde 1/6 del igjen av den første halvsiden av rommet. 


 Svamp var som sagt litt tungt å bruke, men gikk helt greit, og det var overraskende lite søl. Brukte ikke mye vann heller. Sprayflaske var noe mer fuktig, det blir jo vann både her og der, og det gikk med mye vann i forhold til svamp, men var veeeeldig lettvint da. Tørket bare opp overskuddsvannet med tapetrestene.  Utrolig deilig å ha fått av all tapeten nå!




 To dører inn til et rom, fiffig løsning! Den ene døra virker ikke da...Tror ikke vi kommer til å gjøre noe med den. Kunne selvsagt retta opp veggen og fjerna den ene døra, men dette rommet er såpass stort at det trenger ikke bli større. Da er det bedre at gangen utenfor har den plassen den har. Nevnte gang er forresten oransje... det blir nok ikke noen veldig varig farge!

Mot alle odds har nå K. begynt å involvere seg i dette prosjektet og mener vi skal legge nytt gulv her oppe. Som finansminister for dette rommet har jeg informert om at det ikke er satt av midler i budsjettet til nytt gulv utover maling. Dette kunne tydeligvis ikke aksepteres og på mystisk dukket det opp midler fra et annet budsjett! 


Føler det begynner å hjelpe litt nå! Rommet skal vaskes, gulv, vegger og tak, herregud som jeg gleder meg!! (Nei!). Det skal males helt hvitt, gulv, vegger og tak, unntatt den veggen ved vinduet, for den tenkte jeg skulle være lyseblå!

2 kommentarer:

  1. fantastisk! dette er nesten helt likt som soverommet vårt så ut også, bare at vi hadde lilla gulv og lilla tapet på veggene mens skråtaket var orange...nice:) rommet kommer til å bli knallbra da!
    ha en fin fredag:)
    klem Cathrine

    SvarSlett
  2. Hehe, det må ha vært mange menenesker med stor sans for ikke-så-gode fargevalg noen år tilbake... Mulig dere hadde samme oransjefargen i taket som vi har i gangen? Kommer bilder så fort jeg er ferdig med dette rommet! Jo, takk håper det blir det altså! Er nesten så jeg lurer på om vi må bytte soverom selv hvis det blir bra der ;)

    Takk i like måte, og god helg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...