søndag 27. mai 2012

Bøkeskogen, solnedgang og Mølen

I dag har jeg vært på tur i Bøkeskogen og det tror jeg må være noe av det vakreste jeg har sett! Før jeg begynte å gå ble jeg bare stående å kikke, var så utrolig flott der! 

 

Dette må være en av Norges vakreste skoger, de høye fine trærne, det tette bladverket og de friske grønnfargene.






 Bøkeskogen var landets første offentlige friområde og ble i 1884 skjenket Larvik bys befolkning av godseier Treschow. Den er vernet etter Naturvernloven som landskapsvernområde, og det er jammen godt! For en heldig by Larvik er som har denne skogen. Så masse hvitveisblader, så det må ha vært utrolig fint her når den blomstret, vet jeg skal tilbake hit neste år når hvitveisen blomstrer!



Litt senere på kvelden gikk mamma og jeg tur, og det var midt i solnedgangen, åhh, er evig fascinert av solnedgang!


Kunne jo ikke slå meg til ro med denne solnedgangen så etter at denne turen var over fortet jeg meg til Mølen, rakk akkurat ikke solnedgangen, men fikk noen fine bilder likevel!


Litt eksperimentering med lukkertid og lys, dessverre var det litt for lyst og litt for lite bevegelse i vannet til at det ble akkurat slik jeg hadde tenkt, så jeg får prøve igjen en annen gang! Pysete som jeg er begynte jeg selvsagt å gå tilbake til bilen når det var i ferd med å mørkne...


Min trofaste og skjønne lille Emily ble selvsagt gjerne med på en liten kveldstur! Den tredje i dag, må passe meg nå så jeg ikke blir sprek, det skulle tatt seg ut!


3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...