onsdag 5. desember 2012

Nattfotografering

Jeg er og blir et nattmenneske, ihvertfall sånn frem til 2-3 om natten, da blir jeg trøtt. En venn av meg fra Trondheim sa det ganske bra her forleden, du har jo alltid hatt en døgnrytme litt utenom det vanlige, akkurat som om du er innstilt på Tokyo-tid eller noe. Kanskje det? Fordelen med dette er jo at jeg av og til får tatt noen fine nattbilder. På denne tiden av året skal det ikke mer til enn en liten en middagslur og så er det dønn mørkt, men likevel, nattfotografering er nattfotografering. Og det er faktisk en litt annen stemning når det faktisk er natt. 

At jeg er ei skikkelig mørkedd frøken er jo ikke akkurat noe pluss, men man må vel oppsøke det man er redd for hvis man skal kunne overvinne det, må man ikke? I natt ble det skisenteret og litt i sentrum av byen. Tror nok kanskje de lurte litt på hva jeg drev med der oppe i skisenteret der jeg luska rundt med kamera og stativ, rimelig godt påkledd siden det tross alt er 17 minusgrader ute. De lurte ihvertfall nok til at en av dem kom og lurte på om jeg lurte på noe. Det gjorde jeg jo ikke, jeg ville jo bare ta noen bilder hvis de ikke hadde noe imot det. De kunne jo lurt på om jeg ville lånt en snøscooter, men det gjorde de ikke. Hvis de hadde lurt på om jeg ville det, så ville jeg det. 







Hvis noen synes jeg kanskje har overdrevet litt med redigeringen på noen av bildene, så kan de godt synes det. Jeg synes det selv. Likevel er det litt moro noen ganger. Også er det desember, og det er liksom måneden for overflod og overdådighet, ihvertfall her til lands. Og kanskje i USA. 

Når jeg synes jeg kanskje hadde lusket lenge nok rundt der oppe (og jeg tok en del flere bilder enn disse her), så hadde jeg egentlig ingen plan, men tilfeldigvis kjørte jeg over gamlebrua og så tåka danset lavt over elva. Har dessverre ikke så mye skills at jeg klarte å få frem det, men hvis man legger godviljen til så kan man kanskje se det. Det er vel kanskje ikke tåke heller, men akkurat nå 02.20 kom jeg ikke på det rette ordet. 



Tilslutt tenkte jeg at jeg kanskje ville få litt julestemning om jeg kjørte gjennom selve sentrum, der er det jo ny fin julepynt og gode greier, bare se:


Kan bare bekrefte at det hjalp litt på julestemningen. Håper det blir litt mer snø og at minusgradene holder seg til etter jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...