onsdag 9. november 2011

Kyllingfilet surret inn i bacon med kremostfyll og parmesangratinerte asparges

Det tror jeg var den lengste innleggsoverskriften jeg noengang har skrevet. Og det på noe som var så veldig enkelt og raskt og lage! 


Begynn med osteblandingen. Jeg brukte Tine naturell. Finhakket rosmarin, hvitløk og timian i min tidligere omtalte smooth chopper. Den kan du lese om her. Jeg synes fortsatt den er genial. 


Bland det inn i kremosten sammen med litt salt. Skjær en lomme eller et hull i en kyllingfilet og smør på eller sprøyt inn osteblandingen. Deretter surrer du bacon rundt hele herligheten. Jeg synes stjernebacon er utmerket til dette formålet. 



Litt nykvernet pepper over. Stekte den på varmluft på 225 grader og snudde den to ganger slik at begge sidene ble brunet, vil tro det gikk ca. 20-25 minutter. Og da luktet det herrrlig!


Aspargsen, eller aspergestoppene som dette var la jeg i en liten ildfast form og helte litt fløte over. Over der la jeg et godt lag med revet parmesan og tilslutt strødde jeg over noen pinjekjerner. Satte det inn i ovnen de siste ti minuttene sammen med kyllingen. 


Min erfaring er at aspargesen er bedre underkokt enn overkokt, og denne ble riktig så bra! :)



Hadde bare en helt enkel salat ved siden av, men var inne på tanken om å lage fløtegratinerte aubergine, for det er også veldig godt, og enkelt. Det får bli en annen dag. Tipper hele middagen fra jeg begynte til vi satt og spiste tok kanskje 40 minutter, max! Og det var veldig godt! 

2 kommentarer:

  1. dette hørtes fantastisk godt ut!

    SvarSlett
  2. Takk for det :) Det var det jammen også! Også så lettvint, perfekt!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...