mandag 14. november 2011

Herlig helg på fjellet

Min gode venninne Wendy kom på besøk på torsdag og reiste ikke før søndag kveld, jeg er heldig! Man skal jammen lete lenge etter en så positiv og gledesspredende person som hun er, i tillegg til at hun er utrolig snill og gir mye av seg selv. Hun hadde så veldig lyst til å reise på hyttetur, og igjen er jeg heldig. Jeg har nemlig de snilleste svigerforeldre også, med en hytte vi kan låne når vi vil. Den ligger utrolig fint til i Jønndalen i Nore og Uvdal kommune. Akkurat passe stor og med masse sjarm. 


Vi hadde begge med kameraer og håpet å få tatt noen fine bilder (trykk på bildene om du vil se dem i større format). Vi forlot Kongsberg i tåke og gråvær og når vi ankom fjellheimen åpenbarte det seg både blå himmel og sol, perfekt! Det var meldt om små muligheter for nordlys, men det så vi ikke, var bare helt nord i landet man kunne være heldig å se det. Derimot var det veldig stjerneklart og fullmåne. Så vi prøvde oss litt da. 




Stjernebildene ble ganske brukbare, men månebildene ble bare en svært lys flekk på svart himmel, ikke snakk om en bitteliten detalj en gang. Min bror har i mellomtiden lært meg noen triks, så jeg må prøve igjen snart. 


Har funnet ut at jeg må lære meg å kjenne igjen noen flere stjernebilder. Nå er kunnskapen svært begrenset. Faktisk så begrenset at det kun dreier som ett stjernebilde, og det er selvsagt Karlsvogna. 


Har alltid syntes fjellet er vakkert, til alle årstider. Denne lørdagen var det rimfrost overalt og kaldt i lufta. Vi kledde godt på oss og gikk en tur. Følte ikke vi var ute så lenge, men jammen ble det flere timer. Tiden går fort i hyggelig selskap når man er opptatt med en av sine veldig få hobbyer. Er veldig inspirerende å dra på tur med noen som er like glad i å fotografere som en selv, om ikke mer! Har såååå lyst på nytt kamera nå, det jeg har er 7 år gammelt. Det tar fremdeles fine bilder, men etter mange mange tusen bilder merker jeg at det begynner å bli litt oppbrukt. 

 
Jeg liker godt å ta bilder av verden i miniatyr. Se de små detaljene, få en liten forståelse av hvordan ting er bygd opp. Snøkrystaller er vakre og fascinerende.




Tilslutt noen stemningsbilder fra hytta, med starinnlys og vedfyring, koselig!



Har du sett, her har jeg jammen fått med nesten hele Karlsvogna...
 

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...