tirsdag 26. november 2013

Selvgjort lysekrone er velgjort lysekrone?


Har lenge ønsket meg litt lys over bordet, men har liksom ikke funnet noe jeg liker eller som jeg synes passer. Er egentlig veldig lite glad i taklamper i utgangspunktet, men noen ganger må det jo til. Noe jeg derimot er veldig glad i er levende lys, det gir så fin stemning! Tenkte jeg kunne gi taklampe en sjanse og forsøke å lage noe selv. 


Alle disse lyslyktene eller hva jeg skal kalle dem har jeg hatt i flere år, og de har vært brukt forskjellige steder. Hovedsakelig i et eller annet vindu. Synes det har vært så fint når lysene ser ut til å sveve av seg selv. Tidligere i høst måtte jeg flytte dem fra et stort vindu på grunn av at jeg ble redd en av hundene skulle knuse dem. De fikk nemlig sin egen lille seng ved dette vinduet slik at de kan ligge og følge litt med på ting som skjer. 

Lyslyktene ble da flyttet til et annet vindu, men der synes jeg ikke helt de kom til sin rett. Og det var da ideen til å forsøke å lage en lysekrone selv dukket opp. 


Fant en passende stor krans som jeg bandt fire ståltråder rundt som skulle gjøre nytten som oppheng. Deretter ble det skrudd opp en krok i taket, og vips, så var det bare å begynne å henge på lykter. Ettersom jeg har ganske mange har jeg valgt å bare ha pynt i noen av dem og lys i de andre. Flest med lys. Og da MÅ det være de telysene med plastkopp! Blir så fint når de smelter helt og alt blir gjennomsiktig. 



Moro at det går an å variere litt med pynt, lys og annet innhold i lyktene. Blomster må det da også kunne gå an å ha inne i noen av dem? Og på søndag vil jeg nok tro det kanskje blir litt juletema over denne lysekrona ;)




Disse to siste bildene inneholder vel strengt talt julepynt, men kan vel brukes hele året? Den lille fuglen nederst her er så søt, det synes ikke så godt på bildet, men den har glitter på seg. Inne i lykten på det nest nederste bildet er det også en julekule, men inntil videre får den være til pynt her. 




Det ble ihvertfall veldig stemningsfullt her, nesten så jeg fikk litt julesteming, men det må vente noen dager til! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...