søndag 22. april 2012

Loppemarkedsesongen er i gang, jippi!

Elsker loppemarked! Har sjeldent noe videre plan utover å finne fine ting til lavest mulig pris. På sikt kan det nok komme til å hope seg opp, men jeg er ganske flink til å kvitte meg med ting jeg ikke bruker også, så det går nok bra.

Det første jeg fant var disse søte bollene, veldig trist det ikke var mer enn de to. Bestemor hadde sånne, og hennes hadde forskjellige farger. Det båndet som går rundt var både rosa og blått og gult. Håper jeg kan finne flere sånne siden, og dersom noen har slike og vil kvitte seg med dem er jeg veldig interessert! :)


Fant flere skåler som ihvertfall var i samme størrelse, men ikke like fine som de første da... men jeg er veldig fornøyd likevel!


Hadde aldri noe annet ønske for sommerferien når vi var små enn å reise til bestemor på nordmøre! Det var stor stas. Bestemor var verdens søteste menneske, også elsket hun rosa og blomster, så vi var jo enige der da!


Hver sommer var det også en obligatorisk (ja, den var kanskje ikke så veldig obligatorisk, men...) runde på kirkegården. Da ble jeg oppdatert på hvem som hadde gått bort siden sist og hvem de var, om jeg var i slekt med dem eller ikke. Også ble det litt slektshistorie og gode historier på kjøpet, good times!


Også fant jeg denne lille skålen! Måtte bare ha den, er jo superfin!


Disse er jeg litt mer usikker på, men de ble nå med hjem...


Denne derimot, er jeg helt sikker på at blir værende. Hvis jeg har like mye flaks som i fjor så blir det kanskje roser ute ved veggen her, og da blir det fint med røde roser oppi! 


Fat med stett får man bare aldri nok av, og når det er blått blir det jo ekstra fint. Dette kan jeg bruke når jeg en gang får surret meg til å bake kjeks eller lager konfekt. Begge disse aktivitetene har jeg kun drevet med en gang i hele mitt liv!


Fin askjett fra Egersund, ikke perfekt, men passelig slitt! Kan sikkert brukes til noe hyggelig i sommer!




Denne lille nålen kom jeg over helt til slutt, og måtte bare ha den også!

2 kommentarer:

  1. Flotte skatter du har dratt i hus Camilla :)
    Synes å huske noen sånne dessertskåler jeg også, men vet ikke helt hvorfra......
    Ha en fin søndagskveld :)
    KLÆM

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er ganske fornøyd selv :) Bestemor hadde ihvertfall mange sånne, så det kan jo hende du har sett dem der? Ønsker deg en fin mandagskveld! Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...