lørdag 21. september 2013

Budapest lll

Oi, det tok veldig lang tid før det siste innlegget var på plass. Nå som jeg har sett igjennom bildene igjen får jeg utrolig lyst til å dra tilbake til denne flott byen. Egentlig er det veldig få steder jeg tenker at hit vil jeg ikke tilbake, nesten alltid sier jeg: ååå, hit må vi dra tilbake! Også gjør jeg det aldri, for det er så veldig mange steder jeg har lyst til å reise til. Kanskje en gang når jeg har vært alle steder jeg har lyst til. Det er forøvrig en veldig lang liste. 


Måtte selvfølgelig ta denne banen opp til slottet. Tok oss kanskje 2 min, og hadde tatt omtrent dobbelt så lang tid å gå opp, men er man turist, så er man turist!
 

Hvis jeg noengang skal ha en skikkelig stygg og skikkelig liten bil, så skal jeg ha en sånn en, helst i den samme Hello Kitty edition som denne. 
 

Den helgen vi var her så var det tidenes flom i elven Donau. Vanskelig å forestille seg hvordan det ser ut med normal vannstand, men det var ikke vanskelig å se at ting ikke var helt som det skulle her. 
 

Så tilslutt, de siste bildene av det flotte hotellet vi bodde på. Hvis jeg noengang får surra meg tilbake hit, så skal jeg definitivt bo her! Boscolo Budapest. 
 






Flyet vårt gikk hjem på kvelden så vi fikk nesten en hel dag i byen avreisedagen også, og den benyttet vi på Gellert Spa. Litt annet stil over bassenget her enn hva jeg er vant til. Mange forskjellige bad og behandlinger å velge i. Anbefales!
 


Dette er faktisk i den gamle herredelen av badet, først i år har de åpnet opp for begge kjønn i alle badene her. En middelaldrende herremann hadde nok ikke helt vent seg til tanken på det, for i en åpen dusj til høyre her så stod han og dusjet etter alle kunstens regler i all sin prakt! Jaja, hver sin lyst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...